KRKONOŠE SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO STŘEDNÍ MORAVA JIŽNÍ MORAVA VYSOČINA VÝCHODNÍ ČECHY ČESKÝ RÁJ ČESKÝ SEVER SEVEROZÁPADNÍ ČECHY ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ PLZEŇSKO ŠUMAVA JIŽNÍ ČECHY PRAHA OKOLÍ PRAHY PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
CHRUDIMSKO - HLINECKO
  Verkehrszugänglichkeit
Informationszentren
Städte und Gemeinden
Persönlichkeit
Destinační management
 
Natur und ihrer schutz
  Naturschutzgebiete
Naturschönheiten
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naturlehrpfade
 
Kultur, Unterhaltung, Sport
  Kultur und Unterhaltung
Sport und Relaxation
Zimní sporty
Kudy z nudy
Aktivurlaub
 
Památky a zajímavosti
  Sehenswürdigkeiten und Architektur
Kirchliche Denkmäler
Burgen und Schlösser
 
Touristik und freizeit
  Agrotouristik
Wandertouristik
Radfahrtouristik
Wassertouristik und Sporten
Weintouristik
 
Badenwesen
  Badeeinrichtungen
Lázeňské domy a sanatoria
Heilproceduren
Naturheilquellen
 
Kongresstouristik
  Ausstellungen und Ausstellungsplätze
Kongresszentren
Ausstellungswesen und Propagierung
 
Unterkunft, verpflegung
  Autocampingplatz, Zeltplatz
Hotels, Pensionen
Chaty a chalupy
Erholungsareale
Weitere Unterkunft
Restaurants
Příjemné posezení
Gastronomische Spezialitäten
 
Království perníku

Financování alternativního školství

Město Šumperk
Vychází z usnesení RM č. 5505/02 ze dne 6. 6. 2002 , které reagovalo především na opětovné žádosti Waldorfské iniciativy o zřízení MŠ s prvky waldorfské pedagogiky.
Zpracovaný materiál má především za cíl stanovit konkrétní podmínky, které umožňují vícezdrojové financování jakéhokoliv projektu v oblasti školství. Je třeba si uvědomit, že vždy půjde o projekty dlouhodobé, týkající se značného počtu obyvatel města a finančně i odborně velmi náročné. Z těchto důvodů by bylo velice riskantní připustit situaci, že by budoucí zřizovatel jakéhokoliv zařízení alternativního školství spoléhal pouze na finanční příspěvek z rozpočtu města a na to, že město bude zřizovatelem zařízení. Je nezbytně nutné, aby si zřizovatel již při zakládání zařízení vytvořil podmínky, které by mu umožňovaly v duchu zákona č. 564/1990 Sb. o státní správě a samosprávě ve školství zařazení do sítě škol a v duchu zákona č. 306/1999 Sb. o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením i dosáhnout na dotaci z příslušného ministerstva nebo kraje.
Vzhledem k ustálené situaci ve školství ve městě Šumperku město kdykoliv v budoucnu nebude na sebe přebírat zřizovatelskou funkci jakéhokoliv zařízení alternativního školství.
Pokud by Město Šumperk poskytovalo účelovou dotaci jakémukoliv zařízení alternativního školství ve městě, bude to pouze po splnění následujících podmínek žadatelem:
  • zřizovatelem musí být buď právnická osoba nebo fyzická osoba za podmínky, že její právní postavení bude v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 248/1995 sb.

    Zřizovatelem ani spoluzřizovatelem však nebude Město Šumperk
  • alternativní MŠ či školské zařízení musí být zařazeno do sítě škol, předškolních a školských zařízení.

    V tomto případě zařazuje do sítě škol OŠMT KÚ Olomouckého kraje v souladu s dlouhodobým záměrem KÚ Olomouckého kraje
  • alternativní ZŠ, ZUŠ musí být zařazena do sítě škol, předškolních a školských zařízení.

    V tomto případě zařazuje do sítě škol MŠMT na základě doporučení OŠMT KÚ Olomouckého kraje a musí být v souladu s dlouhodobým záměrem OŠMT KÚ Olomouckého kraje
  • zařazení do sítě škol v obou výše uvedených případech zajistí zřizovatel. Na jeho žádost mu odbor ŠBV MěÚ Šumperk může poskytnout nezbytnou odbornou pomoc
  • v případě, že alternativní MŠ, ZŠ, ZUŠ či školské zařízení bude provozovat svoji činnost v samostatné budově, bude dotace Města Šumperk ve výši : průměrná výše neinvestičních nákladů ve stejných nebo podobných zařízení města x počet dětí či žáků s trvalým bydlištěm v Šumperku.
  • v případě, že alternativní MŠ, ZŠ, ZUŠ či školské zařízení bude provozováno na základě nájemní smlouvy v objektu obecní školy či předškolního zařízení, bude dotace Města Šumperk ve výši : neinvestiční náklady na dítě či žáka v tomto konkrétním zařízení x počet dětí či žáků s trvalým bydlištěm v Šumperku.
Organizační opatření při poskytování dotace :
  • dotace bude poskytována na základě podané žádosti v termínu nejpozději do konce listopadu roku předcházejícímu před realizací projektu a čerpání dotace , bude poskytována ve čtvrtletních splátkách na k tomu příjemcem vytvořený účet
  • dotace bude poskytnuta na základě smlouvy o poskytnutí dotace uzavřenou mezi městem
Šumperk a odpovědným zástupcem příjemce, ve které budou, mimo jiné, výslovně uvedeny tyto podmínky :
  • dotace bude použita výhradně na zajišťování nákladů spojených s provozem školy
  • porušení smluvních podmínek ze strany příjemce dotace je důvodem k okamžitému odstoupení poskytovatele od smlouvy s tím, že příjemce je povinen již poskytnutou dotaci za příslušné čtvrtletí vrátit
  • v ostatních případech bude sjednána tříměsíční výpovědní lhůta
  • poskytovatel ve smlouvě konkrétně vymezí rozsah užití účelové dotace příjemcem
  • příjemce dotace se zaváže, že nejpozději do dne vyúčtování dotace předloží poskytovateli úplný přehled příjmů a výdajů spojených s činností příjemce
  • příjemce dotace se zaváže, že umožní poskytovateli dotace provést veřejnosprávní kontrolu využití poskytnuté dotace dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
Tato pravidla byly schválena radou města dne 22. května 2003, číslo usnesení 767/03, s účinností od 1. ledna 2004.
DALŠÍ INFORMACE: Městský úřad Šumperk
Zveřejněno 06.06.2003 v 17:09 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
Regiony a oblasti ČR
  Touristische Regionen ČR
Turistické oblasti ČR
 
Suchen
  Suchzentrum
Rejstřík oblasti
Aktionsdatenbank
 
ZPRÁVY A AKTUALITY
  Tiskové zprávy
 
Služby pro turisty
  Informationszentren
Führungsdienstleistungen
Tlumočníci a překladatelé
Bankovní služby
Turistický produkt
 
Kalendář akcí oblasti
  Akce pro děti
Kino, divadlo, výstavy
Volksaktionen und Festspiele
Touristische Aktionen
Kalendář kongresů a konferencí
Kalendář veletrhů a výstav
 
Folklore und Traditionen
  Etnografický region
Etnografický subregion
Volksvereinigungen
Volksgruppen
Volksfestspiele
Volkstraditionen und Gewohnheiten
Volkserzeugnisse, Handwerke
 
KLUB ČESKYCH TURISTŮ
  Krajská oblast KČT
Odbor KČT
Turistické odznaky a známky
 
Regionální rozvoj
  Regiony a sdružení
Investitionsgelegenheiten
Průmyslové zóny
Realitäten
Industrieproduktion
Nahrungsmittelproduktion